Welkom op de Camminghaschool

Een plek waar we geloven in ieder kind. Bij ons krijgen kinderen de ruimte om zich thuis te voelen. Dat betekent gezien en gehoord worden, aandacht hebben voor elkaar en een omgeving creëren waarin iedereen zijn eigen plek kan ontdekken en anderen kan ontmoeten. Onze open ruimtes in het schoolgebouw nodigen uit tot ontmoeting en bieden tegelijkertijd rustige hoekjes om je even terug te trekken. We kijken verder dan de klaslokalen, want we willen dat al onze leerlingen zich breed kunnen ontwikkelen. 

Stimulerende leeromgeving
Wij zijn ervan overtuigd dat ieder kind kan en wil groeien. Daarom stemmen we ons onderwijs op de individuele behoeften van elk kind af. Of het nu gaat om het eigen tempo of leerniveau, bij ons krijgen kinderen de ruimte om in hun zone van naaste ontwikkeling te groeien. Voor leerlingen die meer uitdaging nodig hebben, zorgen we voor verbreding, versnelling en verdieping. Niet alleen de talenten van onze leerlingen zijn belangrijk, ook de expertises van onze leerkrachten worden volop benut. Zo zorgen we samen voor een stimulerende leeromgeving. 

Leren en ontdekken 
Leren en ontdekken gaan bij ons hand in hand. Hoewel we veel ruimte bieden voor eigen keuzes, geloven we ook in de kracht van structuur om talenten tot bloei te laten komen. Naast cognitieve vakken besteden we veel aandacht aan creatieve disciplines zoals muziek, beeldende vorming en drama en is er veel aandacht voor op welke wijze je tot leren kunt komen (de executieve functies). 

Een thuis voor elk talent 
Als lerende school staan we altijd open voor nieuwe ontwikkelingen en waarderen we de inbreng van ouders. Samen streven we naar het beste voor onze kinderen. We zijn trots op ons onderwijsprogramma dat gericht is op een brede ontwikkeling – cognitief, motorisch, sociaal, emotioneel én cultureel. Kom ontdekken hoe wij een thuis zijn voor elk talent! 

De persoonlijke aandacht, betrokkenheid van de leerkrachten en de duidelijke structuur geven mijn kind het vertrouwen om zich zowel sociaal als academisch te ontwikkelen.

Ouder leerplein 1/2